Wycieczka szlakiem zabytków Krakowa i Lwowa

2016-05-12 14:01:51(ost. akt: 2016-05-12 15:27:41)

Autor zdjęcia: Tomasz Lenkowski

Kraków i Lwów to miejsca, które odwiedzili uczestnicy wycieczki organizowanej przez Miejski Ośrodek Kultury w Korszach.
Wczesnym piątkowym rankiem wyruszyliśmy do Krakowa, aby zwiedzić to piękne miasto. Historię Krakowa przybliżyła nam przesympatyczna przewodniczka Ela. Zobaczyliśmy m.in.: Rynek Główny, Sukiennice, Pomnik Mickiewicza, Kościół Karmelitów „Na Piasku”, Dzielnicę Uniwersytecką, Wzgórze Wawelskie, dziedziniec Zamku Królewskiego, Katedrę Królewską, Kościół Franciszkanów, Barbakan, pozostałości murów obronnych na Wawelu. Na koniec wysłuchaliśmy hejnału z Kościoła Mariackiego.

Po zwiedzaniu i krótkiej przerwie wyruszyliśmy w kierunku Ukrainy do Lwowa. Bezpośrednio po przyjeździe zakwaterowaliśmy się w hotelu i udaliśmy na zasłużony odpoczynek.

Kolejnego dnia wyruszyliśmy na zwiedzanie Lwowa. Historię Lwowa przedstawiła nam przewodniczka. Zwiedziliśmy Stare Miasto, Rynek, Katedrę Łacińską, Kaplicę Boimów, Kamienicę Królewską i Czarną, Kościół Dominikanów, Cerkiew Uspieńską, Arsenał Królewski, Basztę Prochową, pomnik Mickiewicza, Operę, dzielnicę Ormiańską z Kościołem, bazarek artystów, Dzielnicę Żydowską, Kościół Bernardynów.

Ostatniego dnia zwiedziliśmy cmentarz Łyczakowski i cmentarz Orląt Lwowskich. Następnie wyjechaliśmy w kierunku Polski. Do Korsz dotarliśmy w nocy z poniedziałku na wtorek.

Dziękujemy za wspólny czas i zapraszamy do korzystania z oferty kulturalnej Miejskiego Ośrodka Kultury w Korszach.